Bezpieczny Kanał Sygnalisty
Witamy na naszym kanale zgłaszania nieprawidłowości.
Zachęcamy do zgłaszania wszelkich podejrzanych i rzeczywistych nieprawidłowości. Gwarantujemy pełną anonimowość i poufność podczas całego procesu.
Jakie naruszenia należy zgłaszać?
Naruszeniem prawa jest działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa, dotyczące:
- korupcji;
- zamówień publicznych;
- usług, produktów i rynków finansowych;
- przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
- bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
- bezpieczeństwa transportu;
- ochrony środowiska;
- ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
- bezpieczeństwa żywności i pasz;
- zdrowia i dobrostanu zwierząt;
- zdrowia publicznego;
- ochrony konsumentów;
- ochrony prywatności i danych osobowych;
- bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
- interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
- rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
- konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela - występujące w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w pkt 1-16
O czym musisz pamiętać podczas zgłaszania naruszeń?
- Pamiętaj, aby nie dokonywać zgłoszenia na sprzęcie informatycznym udostępnionym przez pracodawcę.
- W trakcie dodawania zgłoszenia zalecane jest używanie trybu prywatnego przeglądarki.
- Wysyłasz zgłoszenie anonimowo i bezpiecznie. Twoje zgłoszenie jest szyfrowane, a wszelkie metadane z załączników są usuwane.
- Treść zgłoszenia będzie dostępna tylko dla osób upoważnionych do obsługi zgłoszeń, które są zobowiązane do zachowania całkowitej poufności.
- Nie musisz się podpisywać pod zgłoszeniem ani podawać danych kontaktowych. Po wysłaniu zgłoszenia dostaniesz ID zgłoszenia i hasło do skrzynki korespondencyjnej, dzięki której sprawdzisz status zgłoszenia.
- Nie podawaj danych innych osób, jeżeli nie jest to konieczne.
Jak chronimy Twoją tożsamość i treść zgłoszenia?
Anonimizacja źródła kontaktu Sygnalisty.
Kontakt Sygnalisty z serwerem Systemu jest anonimowy. Serwer systemu jest tak skonfigurowany, by z jednej strony nie tworzył logów kontaktów (nie rejestrował danych o transmisjach do niego), a z drugiej strony anonimizował przekazywane przez Sygnalistę dane (usuwał informacje identyfikujące nadawcę). Nie ma możliwości dotarcia do danych osobowych lub lokacyjnych Sygnalisty także do numeru IP jego komputera, smartfona.
Bezpieczeństwo treści zgłoszenia.
System zapewnia dodatkowe szyfrowanie treści zgłoszenia na urządzeniu (przeglądarce) Sygnalisty w sposób dostępny do odczytu tylko dla wyznaczonego w urzędzie Operatora. Na serwer przekazywane jest zgłoszenie w postaci zaszyfrowanej, z przypisanym do niego identyfikatorem i nadanym hasłem. Nie ma możliwości odczytu zgłoszenia na serwerze. Serwer nie realizuje żadnych operacji szyfrowania lub deszyfrowania zgłoszeń.
Możliwość kontaktu zwrotnego.
W momencie wysłania zgłoszenia Sygnalista otrzymuje od Systemu identyfikator zgłoszenia oraz wygenerowane dla niego hasło. Za ich pomocą może odczytywać na serwisie zwrotne odpowiedzi od Operatora, związane ze swoim zgłoszeniem, nadal pozostając anonimowym.